
KMTSO MECLİSİNDE LOJİSTİK MERKEZİ KONUŞULDU
Kahramanmaraş
Ticaret ve Sanayi Odası (KMTSO) Meclisi geçtiğimiz Nisan ayında yapılan
seçimlerin ardından 3. kez toplandı.
Toplantıda,
Kahramanmaraş ekonomisine ve özellikle ihracatına yeni bir vizyon kazandırması
hedeflenen Türkoğlu Lojistik Merkezi ve demiryolu taşımacılığı konuşuldu.
Meclis
Başkanı M. Hanefi Öksüz başkanlığında yapılan KMTSO Haziran ayı Olağan Meclis
Toplantısında, Oda faaliyetleri ile şehrin ekonomisi ile ilgili görüşler masaya
yatırıldı.
Toplantıya,
Kahramanmaraş Valisi Vahdettin Özkan, TBMM İçişleri Komisyonu Başkanı Celalettin
Güvenç, Kahramanmaraş Milletvekilleri İmran Kılıç, Ahmet Özdemir, Mehmet Cihat Sezal,
Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Fatih Mehmet Erkoç, AK Parti İl
Başkanı Ömer Oruç Bilal Debgici, Türkoğlu Belediye Başkanı Osman Okumuş, TCDD
Taşımacılık A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Veysi Kurt ile KMTSO Meclis üyeleri ve
lojistik sektöründe faaliyet gösteren şirketlerin temsilcileri katıldı.
Toplantının
açılış konuşmasını yapan Meclis Başkanı M. Hanifi Öksüz, 24 Haziran’da yapılan
Cumhurbaşkanlığı ve 27. Dönem Milletvekili seçimlerinin hayırlı olmasını
diledi.
“ÜLKEMİZ
BİR SEÇİMİ DAHA GERİDE BIRAKTI”
Öksüz
şunları kaydetti: “Bildiğiniz gibi 24 Haziran’da ülkemiz bir seçimi daha geride
bıraktı. Burada artık yeni sisteme geçiyor ülkemiz yönetim bakımından. Biz iş
dünyası olarak Tecrübeli Cumhurbaşkanımıza, halkımızın ve yüce milletimizin
tekrar liderlik görevini vermesini büyük bir memnuniyetle karşıladık, hayırlı
ve uğurlu olsun. Aramızda yeni seçilen milletvekillerimiz var, onlara hayırlı, uğurlu
olsun diyoruz, tebrik ediyoruz ve inşallah iyi işler yaparlar. Eski
milletvekillerimiz var, onlara da yaptıkları hizmetlerden dolayı çok teşekkür
ediyoruz.”
“TASARUFLARIN
ARTIRILMASINI, YATIRIMLARIN HIZLANDIRILMASINI BEKLİYORUZ”
Öksüz
konuşmasını şöyle sürdürdü: “Bundan sonraki dönemde iş dünyası olarak artık
ekonomiye daha fazla odaklanmamıza gerektiğine inanıyorum. Bir de tabi yeni
yapılanmada en büyük beklentimiz bürokratik engellerin ortadan kaldırılması,
yatırımların önünün açılması, bunlara ihtiyaç var. Tasarrufların artırılması,
yatırımların hızlandırılması bunları da umutla bekliyoruz.
“DEMİRYOLUNDA
YENİ VE DAHA KISA GÜZERGÂHLAR BELİRLEMELİYİZ”
Türkoğlu
Lojistik Merkezi hakkında konuşan Öksüz, “Yapılan lojistik merkez önemli bir
yatırım. En verimli şekilde nasıl çalıştırabiliriz, iş dünyamızı yakından
ilgilendiren bir konu bu. Hep birlikte
bunu istişare edeceğiz. Demir yolundan ülkemiz daha çok istifade etmelidir. Maliyetleri
aşağı çekmenin tek yolu hatlarımızın kısalmasıdır. Özel sektörü daha çok
devreye sokmalıyız, maliyetleri o zaman aşağı çekebiliriz. 1940’larda, 30’larda
yapılmış bir demir yolu güzergâhını bugün tekrar onarmanın mantıksız olduğunu düşünüyorum.
Yeni ve daha kısa güzergâhlar belirlemeliyiz. Eskiye para harcamak tarihi
yapılar hariç çöpe atılan para demektir. Yepyeni güzergâhlar son sistem burada da
hükümetimizin uyguladığı çok akıllı sistemler var. Köprüyü veriyor, özel sektör yapıyor, geçiş
parasını alıyor.
Burayı
da parçalara bölelim. Özel sektör yapsın, tren başına para alsın. Sen bir
garanti ver lokomotifi ondan sonra vagonunu da alsın özel sektör. Taşımacılığını
da özel sektör yapsın, ancak bu sektörü böyle ayağa kaldırabiliriz. 60 sene
önceki kazma kürekle açılan tünellerle çizilen güzergahlar bugün tamamen iptal
edilmek zorundadır. Gönlümüz böyle yatırımlar istiyor genel müdürümüze çok
teşekkür ediyoruz.”
“SEKTÖR
TEMSİLCİLERİNİN ÖNERİLERİ ÇOK ÖNEMLİ”
Kahramanmaraş
Valisi Vahdettin Özkan, Kahramanmaraş’ın en önemli iki özelliğinin emek ve
çalışkanlığı ile yerli ve milli duruşu olduğunu söyleyerek, “Sizin
taleplerinizi Ankara’ya taşıma konusunda milletvekillerimize ilimiz adına
şükranlarımızı sunuyoruz. Bu vesileyle yeni seçilen milletvekillerimizi tekrar tebrik
ediyoruz. Nitelikli hizmetlerin artarak devamına vesile olur. Artık dünyada,
Türkiye’de nitelikli olacak yönetim sistemiyle her şeyden önce sektör
temsilcilerinin önerileri çok önemli. Bizzat bu sektörün içinde olanları bu
sektörün sorunlarını daha fazla bileceği bilinen bir gerçek. Mesela meslek
kuruluşlarının özellikle genel düzenleyici işlemler ve hükümet karaları
öncesinde sizin önerileriniz çok daha önemli olacağını vurgulamak istiyorum.
“HAVA
YOLLARINDA, KARA YOLLARINDA, DEMİR YOLLARINDA YAPILAN ÇOK NİTELİKLİ ÇALIŞMALAR
VAR”
Anayasal
olarak herkese tebliğ edilen görevlerin kendi alanında herkes uzman olduğu,
yetkili olduğu alanda çalışacaktır. Öyle olunca herkes kendi alanında yoğunlaşması
burada çok iyi eğitilmesi ve kendi işinde eksen yakalayarak bir katma değere
dönüşmesi, şehrimize katma değer oluşturması, herkes kendi alanında bir
çalışmayla memleketimizin kalkınması açısından çok daha nitelikli bir katkı
sunmuş oluyorlar diye düşünüyorum. Kahramanmaraş özellikle yatırım, engelleri
kaldırma dediğiniz zaman, alt yapının iyileştirilmesi dendiğinde ilk akla
geliyor. Hava yollarında, kara yollarında, demir yollarında yapılan çok
nitelikli çalışmalar var. Önümüzdeki günlerde de bunlar artarak devam edecek.
Bu vesileyle lojistik merkezinin hayra, berekete vesile olmasını umut ediyoruz.”
şeklinde konuştu.
“TÜRKOĞLU-MERSİN
ARASINDA HER GÜN MEKİK TREN YAPMAYI DÜŞÜNÜYORUZ”
TCDD
Taşımacılık A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Veysi Kurt ise yaptığı konuşmada, Kahramanmaraş’ın
demiryolu taşımacılığının eski günlerine dönmesi hedefiyle önemli çalışmalar
yürüttüklerini dile getirdi. Kurt “Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı’yla biz
Kazakistan’ı, Türkmenistan’ı Özbekistan ve Çin’i demiryolu hattıyla Mersin’e,
İskenderun’a, Gaziantep’e, ülkemizin batısına ve aynı şekilde Kahramanmaraş’a
bağlamış olduk. Türkoğlu Lojistik Merkezi’ni hareketlendirme anlamında ise
Türkoğlu-Mersin arasında her gün mekik tren yapmayı düşünüyoruz” dedi.
“KAHRAMANMARAŞ
DEMİRYOLU 1929 YILINDAN BUYANA KULLANILIYOR”
Veysi
Kurt şöyle konuştu: “Kahramanmaraş’ın demiryollarıyla tanışma tarihçesi 1929 ve
1948 yıllarına dayanıyor. Uzun bir süre Kahramanmaraş demiryolu
taşımacılığından bütün Türkiye’de olduğu gibi istifade ettikten sonra, sonraki
yıllarda maalesef bu oran gittikçe azalmıştır. Bugüne baktığımızda,
Kahramanmaraş özelinde aslında 10 milyon ton üzerinde bir taşımacılık lojistik
söz konusuyken, demiryollarının sektörel payı, yüzde 3-5 mertebesine, yani
300-500 bin ton arasında bir taşımacılık görüyoruz. Aslında ülkemizin en önemli
liman kenti olan Mersin ve İskenderun’a neredeyse el mesafesinde bulanan ve
buradan dünyanın bütün kentlerine, ülkelerine ulaşımı söz konusuyken hem
Kahramanmaraş’ta üretilen sanayi ürünleri bakımından hem de liman kentleri
bakımından bu oranın çok yetersiz olduğunu belirtmek mümkündür. Tabi öncelikle
hükümetimizin demiryollarına bugüne kadar verdiği desteklerden dolayı
başlangıçta Cumhurbaşkanımıza ve Başbakanımıza şükranlarımı ifade ederim.
Gerçekten 2000’li yılların sonrasında Kahramanmaraş’ın kuruluş yıllarında
demiryolu taşımacılığından önemli pay aldığını ama sonraki yıllarda bu oranın
oldukça düştüğünü söylemiştik.
“EKONOMİ
VE SOSYAL HAYAT İÇİN DEMİRYOLU ŞART”
Dolayısıyla
tekrar eski yıllarda olduğu gibi hem ekonomimize hem ülkemizin sosyal hayatına
istenen ve hak edilen oranda demiryollarından faydalanmak için çok büyük bir
demiryolu hamlesi başlatıldı. Bu
hamlenin bir sonucu olarak Kahramanmaraş’ı ilgilendiren özellikle Ankara’dan
Konya’ya gelen yüksek hızlı tren ve akabinde
Konya-Karaman-Ulukışla-Adana-Osmaniye-Gaziantep-Kahramanmaraş’tan Habur’a kadar
uzanan hızlı tren ve lojistik hattını belki bu manada ifade etmemiz gerekir. Bu
demiryolu hattı en önemli demiryolu olarak karşımıza çıkıyor. Dolayısıyla şuan
da Konya-Karaman hattını tamamladık, Karaman-Ulukışla hattının inşaatı devam
ediyor, Mersin-Adana hattımızı dörde çıkarıyoruz, Adana-Toprakkale inşaatı
kısmen devam ediyor ve yine bu koridor üzerindeki en büyük sanat yapılarından
olan Bahçe-Nurdağı arasında 10 kilometre uzunluğunda olan tünel inşaatımız aynı
şekilde devam ediyor. Geri kalan kısımda ise Kahramanmaraş’ı da kapsayacak
şekilde çok önemli alt yapı yatırımlarımız hızla devam ediyor.
“4
BİN 500 KM DESTİNASYON VAR”
Bu
birinci merhale, ikinci aşamaya da baktığımız zaman yine Kahramanmaraş’ı
ilgilendiren en önemli lojistik alt yapıdan bahsedecek olursak, Türkoğlu
Lojistik Merkezi bunların ben en önemli ayaklarından bir tanesi. Üçüncü ayağına
baktığımız zaman ülkemizi ilgilendiren ama Kahramanmaraş’ın özellikle ithalat
ve ihracat noktasında kullandığı ürünler itibarıyla baktığımızda bu ürünlerin
ağırlıklı olarak Avrupa destinasyonlarını kullanması ama ham madde bakımında
ise Orta Asya Cumhuriyetlerini kullanıyor olması bakımından 30 Ekim 2017’de
Cumhurbaşkanımızın katılımıyla Bakü’de açılışı yapılan Bakü-Tiflis-Kars
Demiryolu Hattı'yla biz Kazakistan'ı, Türkmenistan'ı Özbekistan ve Çin'i
demiryolu hattıyla Mersin'e, İskenderun'a, Gaziantep'e, ülkemizin batısına ve
aynı şekilde Kahramanmaraş’a bağlamış olduk. Açılış tarihiden bugüne kadar 4
bin 500 kilometrelik destinasyonlardan 50 bin ton sanayicimizin, ihracatçımızın
kullanmış olduğu yükleri demiryoluyla taşımayı başardık. Bugün aslında burada
olmamızın nedenlerinden bir tanesi gerçekten Kahramanmaraş’ın kullanmış olduğu
ham maddeleri Özbekistan’dan, Kazakistan’dan, Tacikistan’dan pamuk, buğday yada
diğer tarımsal ürünler ihracat olarak özellikle inşaat malzemesi ve benzeri
ürünlerin yoğun miktarda bu destinasyonları kullandığını görüyoruz. Dolayısıyla
BTK Hattı’nın da Kahramanmaraş için çok stratejik öneme sahip olduğunu
belirtmek isterim. İnşallah, bu Lojistik Merkezi’de bu işin içine katmak
suretiyle hedefimiz bundan sonra buradaki sanayicilerimizle daha kısa, yüz yüze
toplantılar yaparak bu destinasyonları buradaki sanayicilerimizin hizmetine
sunmayı arzuluyoruz. TCDD Taşımacılık AŞ. Olarak biz her zaman trenlerimizle,
demiryolu idarecileriyle görüşmek üzere bu koridoru Kahramanmaraş yöresine daha
fazla kullanmasını arzuluyoruz.
“KILÇIK
DEMİRYOLU HATTI ÇİMENTO VE KAĞIT FABRİKALARINA EKLENECEK”
Kahramanmaraş’ı
ilgilendiren en önemli hususlardan biri de çimento, kağıt fabrikaları gibi daha
fazla hammadde kullanan fabrikalara kılçık hatların yapılmasını da şuan da biz
hem Lojistik Koordinasyon Kurulu’nda gündeme getirdik, bu fabrikalarımızdan iki
tanesine bu kılçık hatların yani fabrikaların içerisine kadar en yakın istasyon
Narlı, Türkoğlu gibi istasyonlarımızı bu fabrikaların içerisine kadar uzatacak
kılçık hatları şuan da programımıza aldık. Kahramanmaraş’ın bu önemli
fabrikalarına kılçık hatların yapılması konusundaki fizibilite ve raporlarımızı
hazırladık. Şuan da iki üç tane önemli fabrikamızın içine bu kılçık hatlarının
yapımı aşamasına geldi. Çimko’da kılçık hattını tamamladık, KÇS’ye kadar
uzatmak suretiyle o fabrikamızın da demiryolu ana şebekesine bağlamak suretiyle
fabrikadan alıp ara manipülasyonu ortadan kaldıracak şekilde bu operasyonları
daha uygun maliyetlerle yapmayı düşünüyoruz.
“TÜRKOĞLU
LOJİSTİK MERKEZ AVRUPA’DA HATRI SAYILIR BİR YERDE”
Türkoğlu
Lojistik Merkezi 22 Ekim 2017’de Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı
Ahmet Arslan’ın katılımıyla yapılmıştı. hakikaten lojistik merkezinin
yapılmasında Milletvekillerimizin de çok büyük emeği oldu. Bu lojistik merkez,
Türkiye’deki ve dünyadaki uygulamalar içerisinde ortalamanın üzerinde, hatırı
sayılır bir lojistik merkez. Yaklaşık 800 dönüm alan üzerine kurulmuş, her
türlü yük konsolidasyonuna, bekletmeye ve diğer alt yapı gibi tesislerin
yapımına müsaittir tesisimizin. Bu tesisimiz Ekim 2017’de hizmete açıldı ama o
günden bu güne bu tesisimizden istediğimiz potansiyelde bir taşımacılık, bir
lojistik faaliyet gerçekleştiremedik. Yavaş yavaş devam ediyor ama çözüm olarak
hemen yapmamız gereken ne olabilir diye tartıştık. Taşımacılık AŞ. olarak
başlangıçta Türkoğlu-Mersin arasında her gün bir mekik tren yapmayı
düşünüyoruz. Bunun saati üzerinde çalışacağız. Kayseri-Mersin arasında bu
şekilde çalışıyoruz, üç tane karşılıklı gidiş geliş altı tane konteyner
trenimiz var ve oradaki bütün sanayi kuruluşlarının konteyner trafiğinin yüzde
70’ini bu trenlerimizle başarmış bulunuyoruz. Bunu inşallah burada da yapmayı
düşünüyoruz, bunu yapmamız için belirli saatte tren olmasının şart olduğunu da
düşünüyoruz. TCDD Taşımacılık olarak kısa bir süre içerisinde her gün buradan
Mersin’e ve Mersin’den Türkoğlu’na karşılıklı bir tren alt yapısını hazırladık.
Sanayicilerimizden de bu treni kısa sürede aktif etmek açısından desteklerini
bekliyoruz. Bu başlangıç trenini her gün karşılıklı olarak Mersin-Türkoğlu
arasında başlatacağız.”
“ÜZERİMİZE
DÜŞENİ YAPMA ADINA SANAYİCİNİN SORUNLARINI TAKİP EDİYORUZ”
Kahramanmaraş
Milletvekili ve TBMM İçişleri Komisyonu Başkanı Celalettin Güvenç ise yaptığı
konuşmada, bir şehrin kalkınması için sanayinin şart olduğunu söyledi. Güvenç,
Kahramanmaraş’ın tarım kentiyken bugün sanayi kentine dönüştüğünü ifade ederek,
“Bu sebeple biz de üzerimize düşeni yapma adına sanayicinin sorunlarını takip
ediyoruz. Bütün dünyada sanayici için girdi maliyetleri çok önemlidir. Bu girdi
maliyetlerinde de lojistik, nakliye ve taşıma önemli yer tutar. Bunu çözebilmek
için de lojistik merkezleri ve demiryolu taşımacılığı çok önemlidir.” dedi.
“GÜCÜMÜZÜN
YETTİĞİ KADAR ÇALIŞACAĞIZ”
Güvenç
şöyle konuştu: “Bilindiği üzere biz Türkoğlu’na 805 dekarlık Türkiye’nin en
büyük lojistik merkezlerinden bir tanesini açtık. Şimdi onun için demiryoluyla
denize ulaşımı en iyi şekilde sağlamamız gerekiyor. Bu nedenle biz de üzerimize
düşeni yapıyoruz. Sanayicimizin taşımacılıktaki işini kolaylaştırmamız lazım.
Narlı, Köprüağzı istasyonlarından yararlanmamız lazım. Bu konuda yaptığımız
toplantının verimli olduğunu düşünüyorum. Sanayicilerimiz, demiryollarından
genel müdürlerimizle birlikte bu konuları görüşerek yapılması gerekenleri
ortaya koyduk. Gücümüzün yettiği kadar çalışacağız. Sanayicimizin önünü açmamız
adına gerekeni yaptık ve yapıyoruz. Bundan sonra Türkiye yatırımı, sanayiciyi
geliştirmeyi, eğitimi geliştirmeyi ve daha da gelişmeyi konuşmalıdır. İnsanları
boş vaatlerle kandırmamalıdır. Ben bu vesileyle tüm hemşerilerime 24 Haziran
seçimlerinde Sayın Cumhurbaşkanımıza ve Partimize verdikleri destekten dolayı
teşekkür ediyorum.”
“ÜLKEMİZ
CUMHURBAŞKANLIĞI VE 27. DÖNEM MİLLETVEKİLLİĞİ SEÇİMLERİNİ DÜNYAYA ÖRNEK BİR
DEMOKRATİKLİK İLE TAMAMLADI”
KMTSO
Başkan Vekili Şahin Balcıoğlu Oda çalışmaları ve kent ekonomisinin son durumu
hakkında bilgi verdi. Balcıoğlu, şunları dile getirdi: “Ülkemiz
Cumhurbaşkanlığı ve 27. Dönem milletvekilliği seçimlerini çok şükür başarıyla
ve dünyaya örnek olması bakımından bir demokratiklik örneği olarak yerine
getirdi. Şehrimizde yeni milletvekillerimiz ve devam eden milletvekillerimiz
var. Yeni dönemde seçilen bugün itibariyle seçilmiş bulunan Mahir Ünal, Ahmet
Özdemir, Celalettin Güvenç, İmran Kılınç, Mehmet Cihat Sezal, Habibe Öçal,
Sefer Aycan ve Ali Öztunç’u sizler adına tebrik ediyor, başarılar diliyorum.
Şehrimiz adına bugünkü konumuzla ilgili olduğunu düşündüğüm bazı bilgileri
toplantı öncesi siz kıymetli misafirlere çok kısa arz etmek istiyorum.
“ŞEHRİMİZDE
YATIRIM EĞİLİMİNDE ARTIŞ VAR”
Son
12 aylık dönemde yüzde 57’lik artış ile 1,9 milyar liralık 136 özel sektör
projesi yatırım teşvikine bağlanmıştır. Bu bizleri çok mutlu ediyor. Bu yüzden
yatırım ve bu konu çok önemli. Yalnızca
yatırım teşvik belgesi almamış Kahramanmaraşlı. İhracatta da bu ekonomik
zorluklara rağmen ciddi bir artış sağlanmış. Ocak-Mayıs döneminde ihracatımızda
yüzde 12 bir artışla 454 milyon 735 bin dolara ulaşırken, 12 aylık ihracatımız
yüzde 10,8 artış göstermiştir, bu da 997 milyon dolar olmuştur.
“İHRACAT
DAHA ÇOK ARTACAK”
İhracat
ve ihracat finansmanına destekler arttıkça bu daha çok artacaktır. Buna tekrar
dikkatinizi çekmek istiyorum; ‘ekonomi kötü, döviz yükseldi’ değimiz, ekonomide
bazı şeyler yerinde olmadığını söylediğimiz bu dönemde yapmış Kahramanmaraş
bunları. Her bir arkadaşımızı teker teker kutlamak istiyorum. Finansmana erişim
bu dönemde, bu ekonomik sıkıntılar aşmak üzere hükümetimiz tarafından KGF’nin
kefalet hacmi oldukça arttırılmış, piyasaya ciddi bir kaynak aktarılmıştır.
Buna ek olarak da Türkiye Odalar Borsalar Birliği kendi bünyesindeki kaynakları
piyasaya nefes kredisi olarak vermiş ve esnafımızın, sanayicimizin ciddi bir
nefes almasını sağlamıştır. Emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz. İstihdama
gelince, şehrimizde 2018 Mart ayında geçen yıla göre yaklaşık 8 bin 200 kişiye
ilave istihdam sağlanarak 144 bin 569 rakamına ulaşılmıştır. Cumhurbaşkanımızın
istihdam seferberliği başlattığında da Kahramanmaraş, üzerine düşeni çok ciddi
bir şekilde yerine getirmiştir.
“DÖVİZ
KURLARININ ARTIŞI GİRİŞİMCİLİĞİMİZİ KÖTÜ YÖNDE ETKİLEDİ”
Döviz
kurlarının artışı maliyetleri ve fiyat istikrarını etkilemesi bakımından
oldukça önemlidir. Fiyatların tutmadığı maliyetlerin hesaplanamadığı bir
dönemde insanlar tedirgin olmuş. Bu da maalesef çok daha iyi olacak
ticaretimizi biraz yavaşlatmıştır. Burada bir döviz kurlarının artışı
girişimciliğimizi kötü yönde etkilemiş, açılan şirket sayımızda maalesef azalma
olmuştur. Bir önceki yılın aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 10 azalışla açılan
şirketler 387 ye kadar gerilemiştir.
“İNŞAAT
DEĞER KAZANMIŞ”
Yine
ekonominin lokomotifi diye tabir edilen sektörlerimizden bir tanesi inşaat
sektörü. Bu sektörde çok spekülasyon olmuş, çok anlatılmış çok söylenmiş.
Kahramanmaraş bunda da yüzünün akıyla çıkmış. Mayıs ayı itibariyle son 12 ayda
bir önceki döneme göre yüzde 15 artarak 11 bin 585 adet konut satışı
gerçekleştirmiştir. Ama yenileri yapılmış mı yeni yapılanlar maalesef yok.
Çünkü başta demir olmak üzere dövizin hareketli halinden dolayı fiyatları çok
yükseltmiş ve bu da yatırımcının önünde engel olmuş. Özellikle gıda ürünlerinde
ürünlerindeki enflasyon ve yüksek borçlanma insanlarımızı ve esnafımızı
sıkıntılı bir hale sokmuştur. Ama önümüzdeki dönemde bu yeni alınan teşvik
belgelerinin, önümüzdeki yıllar içerisinde ekonomiye ciddi lokomotif olup,
destek olup hız kazandıracağını düşünüyor ve umutla bunu bekliyoruz. Tabi yeni
bir seçimden sonra Kahramanmaraş da yeni bir ivme kazanacak.
“VEKİLLERİMİZ
İLE SIKI ÇALIŞACAĞIZ”
Milletvekillerimizin
ve Sayın il başkanımızı üzülerek de olsa hiç rahat bırakmayacağımıza, sürekli
yanlarında sürekli bir şeyleri daha iyi nasıl yapabileceğimizle ilgili yirmi
dört saat mesai harcattıracağımıza, şimdiden hepinizin huzurunda söz veriyorum.
Rahat bırakmayacağız hiçbirinizi, ama kendimiz için değil Kahramanmaraş için.
Tabi bunu söylerken, ‘iğneyi kendinize çuvaldızı başkasına batırın’ biz öyle
yaptık. Bunu birçok arkadaşımız biliyor ve yakından şahit. Biz burada güzel bir
birliktelik örneği gösterdik Kahramanmaraş için. Neleri daha iyi
yapabileceğimizi, birlikte daha güçlü nasıl olabileceğimizi gördük. Bununla
ilgili bir anlaşma yaptık ve yola çıktık.
“AYRILIKTA
AZAP VAR”
TOBB
Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu’nun her toplantıda söylediği, -birlikte bereket
var, ayrılıkta azap var. Biz, azabı yaşamak istemediğimiz için Kahramanmaraş’ın
buna layık olmadığını düşündüğümüz için bunu yaptık. Önümüzdeki dönemde ne
yapacağız sorunlarımızı şehrin taleplerini, bizim sorunlarımızı hızlı bir
şekilde anlaşılabilir özet ve çok çabuk bir şekilde Ankara ya iletilip oradan
bunların çözümünü ve takipçiliğini yapacağız. Şirketlerimizin kurumsal gelişimi
için çalışmalarımızı tamamlayıp artık birer dünya şirketi olması için elimizden
gelen her şeyi bu yeni dönemde yapacağız. Yeni pazarlara erişimi, finansmana
erişimi güçlendireceğiz ve ilimizden yeni markalar çıkmasını sağlayacağız.”
“TÜRKİYE
24 HAZİRAN SEÇİMLERİNDEN GÜÇLENEREK ÇIKTI”
Kahramanmaraş
Büyükşehir Belediye Başkanı Fatih Mehmet Erkoç ise Türkiye’nin 24 Haziran
seçimlerinden güçlenerek çıktığını söyledi. Erkoç, Allah’a hamdolsun. Hep
beraberce hep güçlü bir şekilde geleceğe yürüyeceğiz. Kahramanmaraşlı iş
adamlarına da istikrara sahip çıktıkları için, istikbalimize sahip çıktıkları
için çok teşekkür ediyoruz. İnşallah hep beraber omuz omuza
Cumhurbaşkanlığımızın liderliğinde birlik ve beraberlik içerinde daha güzel
eserler ortaya koyacağız” dedi.
“LOJİSTİK
MERKEZİ KAHRAMANMARAŞ İÇİN ÇOK ÖNEMLİ”
Türkoğlu
Lojistik Merkezi’ne değinen Erkoç, “Lojistik merkezi Kahramanmaraş için çok
önemli. Ak Parti’den önceki dönemlerde Kahramanmaraş adeta kenarda kalmış,
yollarından adeta iki araba geçmezdi. Kahramanmaraş-Adana yolunda her gün bir
cenaze haberi geliyordu. Ya hayvanlar katlediliyor vatandaşın, ya da bir çocuğa
araba çarpmıştır. Şurada hemen şehrin 5 km çıkısında Kayseri yolu zaten her gün
ağıt yakılan bir yer oldu. Hiçbir şekilde araba sollayamazsın. Kamyon
trafiğinden dolayı sıkıntılı bir güzergâhtı. Hamdolsun bunlar çözüldü.
“GIDA
İHTİSAS ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ’NE DEMİRYOLU HATTI İSTİYORUZ”
Tabi
Lojistik Merkezi daha mükemmel oldu. Kahramanmaraş her geçen gün üretimi
artıran bir şehir. Her sektörde çok büyük bir üretim var. Bu, rekabetimizi
artırmamız açısından çok önemli. TCDD Taşımacılık A.Ş. Genel Müdürümüze yeni
önerilerimiz var. Şimdi Türkoğlu’nun 3 km doğu tarafına Sayın Valimizin
başkanlığında gıda ihtisas organize sanayi bölgesi yapıyoruz. Bakanlık
önümüzdeki günlerde işlemleri hızlandıracak ve yakında müteşebbis heyetiyle
bitlikte kuracağız. Toplamda 9 bin dönüm alan. 1500 dönümünü Kahramanmaraş,
Osmaniye, Gaziantep arasında ortada en az 3 milyon dönüm arazinin ortasında
coğrafi olarak da çok önemli bir yer. Burası yapıldığında gıda sektöründe çok
önemli bir üs haline gelecek. Tabi biz buraya da bir kılçık hat istiyoruz. Buranın
daha da ideal bir hale gelmesi için çok önemli. Özellikle burada yeni dönemde
un fabrikaları başta olmak üzere, dondurma sektörü, kırmızıbiber gibi birçok
sektörde, gıdanın her alanında çok güzel tesisler olacak. Bunu talep ediyoruz.
“TERMİK
SANTRALDEN ÇIKAN GÜBREYİ PAZARLAMAK İÇİN KILÇIK HAT TALEP EDİYORUZ”
Bir
de Elbistan bölgemizde Termik Santralinde gübre çıkarılmakta. Lidya diye çok
yoğun talep olan çok önemli bir gübre var. Türkiye gübreyi ithal etmekte. Çok
talep var. Bundan dolayı biraz sıkıntı var. Biz, Kapudere hattından 50 km
Türkiye kömür işletmelerinin olduğu alana bir kılçık hat talep ediyoruz. Bunun
bir an önce Türkiye’nin her tarafına dağılabilmesi için satılabilmesi için bu
konuda desteklerini bekliyorum Genel Müdürümüzün. Biz gayretlerinden dolayı
teşekkür ediyoruz.” dedi.